Akü yeşil yanıyor ama bitik

Aküde yeşil ışık ne demek?

Bildiğiniz gibi yeni çıkan akülerin üzerinde gösterge amaçlı ışık var . bu ışık : yeşil ise sorun yok. siyah ise sarj gerekli.

Akü bitik olduğu nasıl anlaşılır?

Araç stop ettiğinde akü voltajının 12 volt civarında olması gerekir. Marşa basınca da 10 voltun altına inmemeli. Eğer 10 voltun altına iniyorsa akü bitmiş, yani akünün değişmesi gerekiyor demektir.

Aküde Sülfatlaşma nasıl giderilir?

Eğer aküdeki “sülfatlaşma”, aracın marş akımı ihtiyacını karşılayamayacak düzeyde olur ise araç çalışamayacaktır. Böyle bir durumda akla ilk gelen akünün farklı bir araç aküsünden takviye kablosu yardımıyla çalıştırılmasıdır.

Start Stop akü ömrü kaç yıl?

EFB aküler sürekli dolup boşaldığı ve alternatör desteği olmadan sürekli start stop görevi üstlendiği için FB akülere göre kat kat daha dayanıklı ve uzun ömürlü olacak şekilde üretilir. Standart FB akülerin ömrü 30.000 çalıştırmayken EFB aküler 90.000 çalıştırmaya kadar dayanır.

Akü bitince hangi ışık yanar?

Akü Lambası Kırmızı Yanıyor, Etkileri Nelerdir? Kontak ilk açık olduğunda, akü ışığı yanar. Motor çalıştıktan sonra normal şartlarda tekrar yanmaya devam etmez. Eğer hareket halindeyken, akü lambası kırmızı yanıyor ise bu aracınızın gerekli şarjı yapmadığı anlamına gelir.

Akü bitince hangi renk olur?

Aküde sorunların kullanıcı tarafından anlaşılmasını sağlayan bir indikatör bulunmaktadır. İndikatörde siyah rengini görmek akünün şarja ihtiyacı olduğu anlamına gelir. Bunun dışında yeşil aküde sorun olmadığı, beyaz ise akünün ömrünün bittiği veya tamir edilmesi gerektiği anlamına gelir.

Akü zayıf olunca ne olur?

Akü ile ilgili en merak edilen sorulardan bir diğerinin ise “Akü biterse ne olur?” olduğunu biliyoruz. Akü bitince aracınızın marş motorunu ateşleyemez, yani aracınızı çalıştıramazsınız. Buna ek olarak aracınızın diğer elektronik aksamları da çalışmaz duruma gelir.